Tradera - en guldgruva

2010-09-26 @ 09:28:17 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Alla som har hittat till tradera vet att det är världens guldgruva.
Där hittar man allt och lite till för riktigt bra priser.
Jag brukar mest köpa blu-ray filmer för härliga priser. Att fynda kläder överlåter jag till frugan, hon är en jäkel på det.  

Jag var på en slags undersökning  för någon vecka sen, där vi pappor skulle prata om vart vi köper kläder. Både till och själva och till våra barn. Alla pappor som satt där sa precis samma sak, när det handlar om att köpa kläder till barnen så brukar det gå på 5-10 minuter. Det är inget roligt + så växer dem ur det så fort. Men att shoppa till sig själv kunde ta flera timmar och självklart så var det tvunget att vara märkeskläder.

När jag fick fråga så sa jag tvärt emot alla som satt där. Att handla till barnen kan ta ett par timmar, beror på vilket humör man är på. Men 5-10 minuter tar det aldrig för mig. Men att shoppa till sig själv kan däremot ta 5-10 minuter och absolut inte märkeskläder. Varför slänga ut 1000 kr på en tröja som har ett fult märke på armen när man kan köpa en lika dan tröja för 500 kr och slippa det fulla märket?

När jag sedan fick frågan hur ofta jag shoppar till mina barn och var så vart svaret.
Vart: lite här och där. Vi har ingen favorit affär men det brukar väl bli h&m och lindex, och hur ofta beror på men kanske någon gång i månaden. Men även kan det bli på tradera. Förra året fynda frugan en hel garderob till Oscar för ynka 500 kr. Många av dessa kläder fanns även prislappen kvar.

Varför slänga ut massa med pengar hela tiden när barnen bara växer ur dem lika fort?

Igår så köpte vi den här jackan till Oscar för 200 kr, nypris 500 kr.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback