SuperDaddy

2010-09-03 @ 10:24:25 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jisses, vad tiden går när man tänker efter.
Snart är min lilla prinsessa redan ett år. Visst det är tre månader till dess.
Men dessa få månader kommer gå snabbt som allting annat.
Det är väl typiskt, att så snabbt man får barn så ska tiden bara springa förbi.
Innan jag vart pappa så kändes 24 timmar som tre dygn.. ungefär.
Men nu känns 24 timmar som 3 timmar.

Men mycket beror ju på allt jobb man har här hemma.
Har verkligen märkt det när jag blev pappaledig. Allt städ, tvätt och matlagning som ska göras + leka med barnen. Att få in alla dessa rutiner och få det att gå runt är inte det lättaste varje dag.
Svåraste var när jag hade alla mina tre barn hemma i 9 månader.
Då fick man skjuta lite på tvätt & städ och ta det när det blev kväll istället.
Men nu har jag tis, ons & torsdag att fixa här hemma medans Oscar & Alvin är på dagis.
För en så läge så sover Elizia vid 10:30 och då har jag alltid i världen att städa & tvätta
under den timmen hon sover.
Men hur som helst så skulle jag ALDRIG byta ut allt detta med tvätt, städ och matlagning
för någonting annat. För som tur är så ger barnen så mycket mer tillbaka.

Känner att jag har blivit en sådan Super-Daddy. Kanske att jag borde fixa en superdräkt att ha på mig hehe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback