Jag hatar busschaufförer

2010-09-09 @ 12:17:31 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()

Jag måste bara säga att det är riktigt skönt att Oscar har börjat cykla utan stödhjul.
Nu tar han och cyklar till dagis och den promenaden går så väldans snabbt nu,
och det är riktigt skönt. För då kan man ta en lugn morgonen.
Alla hinner att vakan till innan det är dags att gå.
Är riktigt stolt över Oscar som lärde sig så snabbt att cykla.


En annan sak som jag måste berätta är om buss busschaufförer.
Igår skulle jag och Elizia ta en tur till stan för att möta Camilla.
Hoppa på bussen efter vi hade lämnat Oscar och Alvin på dagis.
Men vad gör då den här busschauffören? Jo innan jag hinner sätta mig ner så
gasar han på och jag höll på att ramla med Elizia då jag höll i henne. Sen hör jag en
jävligt full röst – Du med barnvagnen, har du busskort?

Jag Ja, det har jag. Men du körde direkt iväg så jag väntar tills du stannar vid nästa hållplats.
busschaufför Men jag kan stanna nu.

Idioten stannar mitt på vägen för att se om jag har busskort. Skiter i resten av trafiken.. normalt?
Inte direkt.
Jag visar upp min sms biljet, och då fortsätter han.

busschaufför Skaffa busskort. Det kostar bara 10 kr. Hålla på med sms biljet blir ju dyrt.
(Den här busschauffören kör den visan varje gång man åker med honom och den här gången fick jag nog)

Jag Men pengar är inga problem för mig, och 5 kr extra märker jag inte av.
busschaufför Men alla är behov av pengar
Jag Precis. Men dra inte alla över en och samma kant.

Sen vart det inte mer med det. Jag gick och satt mig. Men det slutar inte där.
Vid nästa hållplats går en äldre kvinna på. Hon försökte med sitt busskort och det ville inte riktigt fungera. Då kommer den här busschauffören igen. HÅLLER DU PÅ EN LÄNGRE STUND SÅ SPÄRRAS KORTET FÖRSTÅR DU VÄL. Han hade verkligen en sur röst, riktigt otrevlig om ni frågar mig.
Jag var helt tvungen att säga – Men snälla. Du kan ju försöka låta lite trevlig när du pratar.
Fick inget svar men istället en arg blick på mig hela resan. Men jag är inte den som är den.
Jag stirra tillbaka.

Jag HATAR verkligen dessa busschaufförer som aldrig kan låta trevliga.
Man ser väl om det kommer en som håller en bebis. Då väntar man tills den har satt sig ner så det inte blir några olyckor. Man ser och hör om det kommer en äldre in på bussen och har problem med sitt busskort. Då kan man bara säga snällt och vänligt – Vill du ha hjälp


Kommentarer

Postat av: Sebastian

Flera av busschaufförerna på Östgötatrafiken är extremt otrevliga. Kanske vantrivs dom med jobbet och så går deras missnöje ut över resenärerna. Dom glömmer att dom faktiskt har ett serviceyrke.

2010-09-09 @ 14:51:09

Postat av: Anonym

Ha en fin kväll sötnos! =)

2010-09-09 @ 18:19:11
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Postat av: Sofia

Tråkigt att läsa om den elaka busschauffören. Här i Stockholm är det gratis att åka med barnvagn på bussen - det var det förr i allafall. Det var otroligt smidigt! Jag blir ledsen när jag ser att folk är elaka mot rara människor :( Som med den äldre kvinnan. Precis som du skriver - Han kunde vänligt ha hjälpt henne i stället. Usch, vissa ska inte ha sådana servicejobb.

2010-09-09 @ 23:07:56
URL: http://linsfia.wordpress.com

Postat av: Busschaufför

Ni resenärer hittar på massa grejer att klaga över. Är du säker att DIN röst är trevlig och vänlig? Alla människor är olika, finns både snygga och fula. Jag själv var jättetrevlig med alla resenärer från början. Men nu är jag less på alla sura, gryniga och otrevliga människor. Det är få busschaufförer förblir trevliga i många år. De flesta hittar ett bättre jobb, eller blir också otrevliga.



Vi du ha ett bra bemötande, försök vara trevlig med busschauffören, istället för att demonstrera hat mot honom.

2010-09-19 @ 14:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback