Hatar allt med politiker & valet

2010-09-16 @ 09:37:41 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Nu börjar jag bli riktigt trött på alla politiker. Nu får man inte ens vara ifred i sitt egna hem.
Igår kom det hem en nisse från något parti och fråga om jag hade bestämt vad jag skulle rösta på.
När jag nu sa att jag inte skulle rösta alls så såg det ut som om hon skulle börja gråta vilken sekund som helst. Jag fick självklart förklara varför jag inte skulle rösta. – Ni alla är lika dana. Ni lovar massor fast inget händer. Det är varför jag inte röstar + så vet jag absolut ingenting om politik och vill absolut inte lära mig så länge det inte är intressant.

Sen är det Kristdemokraterna och deras bilder som sitter i varje hörn vart man en går.
Den här människan (vad han nu heter) som stirrar på en tjur. Tror dem på fullaste allvar att folk kommer rösta mer för att han stirrar på en tjur? Skulle inte tro det. Den bilden skrämmer mig nästan.

Sen blir jag också så trött på att alla partier lovar mer jobb och mer pengar till vården.
Jag märker faktiskt inte av att det är mer pengar. Är det därför dem avskeda personal?
Är det därför det inte finns något jobb? Dessa löften som aldrig kan hållas tycker jag att de kan hålla för sig själva och stänga igen munnen och öppna den när de har något mer vetigt att säga.

 


Kommentarer

Postat av: rock n roll mamma0,

håller med dig!! de lovar bara en massa men inget kommer bli så sen!



här ringer partier på dörren titt som tätt o trycker upp massa reklam i händerna på en..

2010-09-16 @ 09:42:35

Postat av: Yvonne

Hej, hej!

"Nu börjar jag bli riktigt trött på alla politiker. Nu får man inte ens vara ifred i sitt egna hem." Igår kväll fick jag besök av två socialdemokrater som undrade om jag hade "en sista fråga innan valet". Jag blev så förvånad över att de gick omkring så där och knackade dörr, att jag sa' "nej".

Jag har redan förtidsröstat. Den här gången var det lätt att rösta då jag avskyr att se hur illa människor far då de egentligen behöver extra mycket stöd.



Strunta inte i att rösta! Rösta blankt åtminstone! Blanka röster räknas också!



Ha en bra dag!

/ Yvonne

2010-09-16 @ 10:16:27
URL: http://modochlust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback