En ny familjemedlem

2010-09-23 @ 09:52:06 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Nu var det ett tag sen jag skrev i bloggen. Men jag har inte haft någon lust eller ork, man kommer ju in i såna perioder ibland.
Men nu har jag faktiskt lite att meddela.
Vi har nämligen fått en ny i familjen. En liten hund som heter House (efter tv serien)
Dock så är han inte våran, utan vi ska ta hand om honom medans ägaren pluggar i en annan ort i ett år framåt. Men det kan bli längre, men minst ett år.

Så igår åkte jag och min bror till linköping för att hämta hem honom. Får tacka så mycket för att du ställde upp och skjutsa mig.

När jag nu kom hem igår kväll så hade Alvin redan somnat men Oscar och Elizia var vakna. Elizia var den som gärna ville fram och hälsa men samtidigt tog hon det väldigt lugnt. Oscar däremot tog lite avstånd och ville absolut  inte hälsa.

Men så idag så träffa Alvin House och han var verkligen på att leka med honom.
Alvin som kan ha en lite bestämd röst hade inga problem med att säga ifrån om house hoppade eller sprang efter. 
Elizia är precis som hon var igår. Men Oscar upptäckte snabbt att alvin inte var rädd och då släppte allt från honom också. Så nu spelar det ingen roll vart Oscar och Alvin går, house följer efter dem hela tiden. Jag som trodde att det skulle vara Oscar och Alvin som skulle jaga honom, att han inte skulle få någon lugn stund. Men se så fel man kan ha.


Kommentarer

Postat av: Sofia

Gud så söt hund! :)

2010-09-23 @ 21:24:28
URL: http://linsfia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback