Elvis Presley söver min dotter

2010-09-04 @ 23:54:40 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det här var ju en rolig kväll.
Camilla är iväg med sin mamma på någon arbetsfest.
Det låter roligt och det är det säkert för Camilla.
Men här hemma har jag en liten dotter som vaknar några gånger under natten
och är vann att ha sin mamma bredvid sig som hon kan somna om hos och sedan
att Camilla lägger ner henne i sin säng igen. Men nu är inte mamma hemma utan bara lilla jag.
Och man kan tro att jag kan duga men det gör jag inte riktigt.
På nätterna är det Camilla som duger för Elizia och ingen annan.

Var kanske 20 minuter sen Elizia vakna och jag gjorde välling som gick bra
de första 30 sekunderna sen vart hon bara ledsen.
Jag försökte söva henne men det gick absolut inte. Fanns bara ett sätt kvar att
prova och det är att dansa till Elvis Presleys låt You are always on my mind.
Som tur var så fungera det. Vet inte riktigt vad det är med just den låten.
Men om dagarna när jag och Elizia är hemma och grabbarna på dagis och
Camilla i skola så har det bara blivit att vi dansar till den låten när det är dags för
henne att sova och det fungerar perfekt. För välling är inget Elizia tycker om och
det är bara dumt att testa. Så jag går direkt på dansen i fortsättningen.
Men jag är bara glad att min dotter tycker om Elvis, för vem gör inte det?

Men jag bakar tillbaka bandet lite nu.
Innan Camilla åkte så tog jag och grannen Britt en sväng med hennes Mc.
Jag fick äran att ta lite bilder på hojen.
Och det är lika skönt som vanligt att komma iväg och åka lite motorcykel.

Efter Camilla hade åkt tog jag mina tre små änglar och spelade lite fotboll.
En boll som rullar fram och tillbaka är något Elizia tycker är jätte roligt.
Och så en boll man kan kasta upp i luften är något Oscar och Alvin tycker om.
Så jag vet inte om jag kan säga att vi spelade fotboll, en boll var med i alla fall.

Sedan vart det parken ett tag och sen avsluta vi det hela med att äta Pizza med
grannen & hennes dotter.

Elizia med sin nya jacka


Så gullig var jag precis innan jag åkte iväg


Och så det där med bollen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback