Dags för lägenhetsbyte

2010-10-08 @ 11:19:10 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

Hemma igen efter att ha varit en sväng i affären med min kära mamma, min storebror och lilla Oscar som ett släptåg. Det är väl konstigt, att varje gång man små handlar så kostar det hur mycket som helst och då har man bara handlat lite, kanske två kassar bara. Men när man storhandlar så blir det så jäkla billigt? Det är skumt det där.

Nu ska jag i alla fall njuta av mitt kaffe som var slut imorse, så det var ju den stora anledningen för att jag åkte och handla. En dag utan kaffe fungerar inte riktigt.
Men efter det så måste jag kanske ta tag i dammsugaren och fixa till lite här hemma.

En annan RIKTIGT rolig sak som jag kan berätta nu är att vi ska flytta.
Vi hade turen att få byta lägenhet med en annan familj som ville ha mindre och vi vill ha större.
Just nu bor vi i en 4:a men byter upp oss till en 5:a, eller man kan säga att det är en 7:a. För det är ett stort ”vardagsrum” och en jätte stor förråd som inte är inräknad i hyran. Så det stora förrådet ska bli mitt musikrum/gästrum, och vardagsrummet ska väl helt enkelt bli ett vardagsrum med soffa och tv, inte så illa att ha två vardagsrum hehe. Men Oscar och Alvin ska ha sovrummen där nere och då har dem också vardagsrummet där nere som dem kan leka i. Kommer bli så skönt när Oscar och Alvin har kompisar hemma, då har dem hela undervåningen att leka i och jag slipper leksaker på övervåningen + en massa spring och barn runt benen.  Så undervåningen är deras och övervåningen har vi mitt och Camillas sovrum och Elizias rum bredvid vårat. Sen är köket och andra vardagsrummet där upp.

Kommer bli så skönt att få större. Just nu känns det som att vi går på varandra och bättre blir det inte med en lekfull hundJ


Kommentarer

Postat av: Elsa

Vad kul! Är den nya lägenheten i samma område eller måste ni flytta långt?

2010-10-08 @ 15:40:10

Postat av: Mikael till Elsa

Ja det ska bli riktigt roligt. Det är i samma område. Mer rum och den här gången är det också över och undervåning.

2010-10-08 @ 19:44:14

Postat av: Sofia

Va roligt! Grattis :)

2010-10-08 @ 23:20:40
URL: http://linsfia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback