Vi alla är olika

2010-11-03 @ 07:34:33 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Varför kan inte barn sova lite längre på mornarna? Bara en timme eller så, det skulle vara så skönt.
jag menar, vad finns det att göra upp kl 6 på morgonen?
Men men, nu är vi alla uppe, påklädda och klarat av frukosten så nu blir det lite barnprogram på tv:n innan man sticker iväg till dagis.

Sen när jag kommer hem så ska jag försöka sova. Dock så tvivlar jag starkt på att det kommer att gå.
Jag brukar känna mig lite små trött efter man hämtar hem grabbarna från dagis. Så förmodningen blir det att man tar en power napp då istället.
Känns ju inget vidare att börja jobba nu efter att ha varit hemma i nästan 1 år med Elizia.
Många som är hemma så länge har jag hört blir väldigt uttråkad. Det är något jag absolut inte kan förstå. Det finns saker hela tiden att göra. Jag menar, jag har mer tid att sitta ner och ta en kopp kaffe på jobbet en vad jag har när jag är hemma med Elizia. Men vi alla är olika.

Vad har jag då gjort i ett års tid?
Jo de första 9 månaderna med Elizia hade jag även Oscar och Alvin hemma. Jag kände att det var dumt att dem skulle gå till dagis medans jag satt hemma med Elizia + så ville dem också vara hemma.
Och ibörjan så sover alla bebisar endå så det finns inte så värst mycket att göra.
Så första 9 månaderna var jag pappa ledig med tre barn.
Det vart att försöka hitta sin egna rutin och få vardagen att gå ihop med lek och bus, städ, tvätt, mattlagning. Men jag tycker jag fick ihop det ganska bra. 
Sen har jag bara forsatt att vara en bra pappa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback