Vi människor kan aldrig vara nöjda

2010-07-13 @ 00:06:06 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag kan inte förstå oss människor ibland. Varför måste vi klaga på allting,
varför kan vi inte bara vara nöjda någon gång?

Som exempel på vädret som erbjuds nu.
Vi har mellan 25-30 grader. Det är juli och det innebär att det är sommar.
Vad gör då sommaren, jo den bjuder på värme, sol & bad.
Då kommer frågan – varför klagar vi på värmen hela tiden
Det är ingen nyhet att det är varmt under sommarperioden.
Varför vill vissa att det ska regna och slå om det 20-25 grader?

Om det nu skulle börja regna och vi skulle få en temperatur på 20-25 grader.
Då skulle folk börja klaga på det istället. Visst jag kan väl medge att lite regn skulle inte skada just nu.
Men det är inte på grund av värmen utan för att det är så kvavt ute. Därför vill jag ha regn så luften kan bli lite behagligare. Men jag vill absolut inte ha några fjantiga 20 grader när det är sommar.

Men det är väl bara så att vi människor aldrig kan vara nöjda.
Men det är snart vinter igen och då får vi se vilka som längtar till en varm sommar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback