Tandläkaren som inte kunde svenska

2010-07-20 @ 19:40:12 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Trots en jobbig natt så har dagen varit kanon ändå.
En lugn morgon med inte allt för mycket lek och bus. Men sen började det att bli spring i barnen.
Halv tio imorse kom nämligen grannen över med sin två barn som vi skulle passa i två timmar.
Jag var inte så värst lycklig över att vara barnvakt när man inte hade fått så mycket sömn under natten.
Men när nu grannbarnen kom så sköte alla barn sig själva. Vart först lek i grabbarnas rum. Sedan gick alla barn ut och fortsatte leka.

Men vid 10:40 så var det dags för Alvin och mig att åka till tandläkaren för 3 års kontroll.
Inte nog med att vi fick vänta länge på att få komma in, det var också en tandläkare som inte kunde svenska.
Jag kan inte förstå hur man kan ge en tandläkare i uppgift att kolla ett barns tänder och prata med barnet när den inte kan svenska.
Samtalet vart ungefär såhär:

Tandläkare: Jag titta mun i dig.
Jag titta i dig?

Alvin såg livrädd ut och som ett stort frågetecken.
Jag fick helt enkelt översätta så Alvin förstod.
Hur som helst så var Alvin jätte duktig och hade jätte fina tänder, precis som jag visste.

När vi kom hem så sprang Alvin ut till parken där de andra barnen var.
Jag satte mig på utegården och lekte lite med elizia. Även så passade jag på att klippa gräsmattan och laga mat som fick bli kyckling i curry & ris.
Camilla hade städat av lite och även lagat rabarberpaj som som bli dagens efterrätt

Dagen sprang iväg ganska snabbt och det får man vara lite glad för den här gången.
Känner nu att ögonen vill vila lite och lyssnar jag riktigt noga så hör jag hur sängen ropar på mig.


Kommentarer

Postat av: Petra

Ofta kan det ju bli så att ju mer barn man har desto mindre behöver man "passa" dom :)

2010-07-20 @ 20:02:01
URL: http://metrobloggen.se/hospetra

Postat av: mikael till petra

Jovisst är det så. Oscar och alvin som det inte är ens 1 år i mellan sitter i stort sätt ihop med varandra. Det gör verkligen allt tillsammans, och det är roligt att se

2010-07-20 @ 20:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback