Problem med barnnamn

2010-07-15 @ 10:20:30 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag har alltid sagt att min son ska ha namnet Oscar, sen gällde det bara att tjejen också ska tycka om det.
Jag hade turen med mig då Camilla inte hade några problem med det namnet.

Däremot när Alvin skulle komma till världen så hade vi lite mer problem.
Men ändå så var det inte så svårt. Jag valde Oscar och den här gången skulle Camilla få välja namnet.
Givetvis så hade jag lite att säga till om. När Alvin kom till världen så hade vi fortfarande inte bestämt oss för något namn. Vet att vi sa att han skulle få namnet Oliver. Men det namnet fick ha bara ha i någon timme.
Sen sa Camilla – Alvin. Och det namnet var självklart.

Men när Elizia kom så hade vi stora problem. Vi hade alltid sagt – Om vi får en dotter ska hon ha namnet Lizia. Men när Camilla nu blev gravid så sa jag att hon skulle hetta Jennifer.
Det namnet fick hon också. I hela 4 veckor hade hon det namnet. Men Camilla hade problem med det redan från första dagen. Hon ville gärna ha Elizia. Jag hade lite svårt för det ibörjan. Visst så tyckte jag om namnet, men jag hade vant mig med Jennifer. Men efter att ha pratat lite så bestämde vi oss för Elizia.

Jag har för mig att jag hette Joakim de första veckorna i mitt liv. Men fick namnet Mikael eter ett tag.

Det där med barnnamn kan vara lite svårt ibland. Och ska man bytta namn på en bebis så gäller det att man gör det nästan direkt. Efter att ha sagt Jennifer i 4 veckor så tog det ett tag att vänja sig att säga Elizia.
Men nu skulle jag aldrig bytta ut något av mina barnsnamn. Är supernöjd med alla tre namnen.
Men om det skulle bli att ett fjärde barn i framtiden så är pojknamnet redan klart. Dock inte flicknamnet men som sagt det är i framtiden då:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback