En fjantig kasslerbit

2010-07-22 @ 00:17:22 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Igår var jag och storhandla. Vi alla vet att det blir mycket mat och annat smått och gott.
Så frysen vart full, så den stod där och vingla för sig själv. Ibland vart den ledsen och bara tjöt hela tiden.
Men det hör inte hit.
Idag när jag skulle ta fram dagens middag så kände jag på kasslern som låg i lådan näst längst ner.
Den var fortfarande halvt tinad. Börja fundera lite. All annan mat var frusen och så.

Tänkte lite till på det sen slog det mig att det kanske var dags att frosta av frysen lite.
Så jag satt väl igång att koka upp vatten, sätta fart på hårblåsen och sen satt jag där på golvet och blåste som aldrig för. Fick ju göra allt väldigt snabbt så inte all mat blev förstört.
Det lustiga är att det bra var en kasslerbit som inte var frusen, alla annan mat var ju det?

aja, nu är i alla fall frysen av frossad så då behöver jag inte tänka på det på ett tag.
Hoppas verkligen att maten förbli frusen nu i frysen. För allt detta gjorde jag bara för en fjantig kasslerbit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback