Eftermiddagen i skogen (text & bilder)

2010-07-16 @ 20:08:56 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Har haft världens mysigaste eftermiddag med grabbarna.

Camilla tog med Elizia och åkte hem till en vän till Camilla som även har Elizias lilla kompis där som är född på samma dag (20 nov 09)

Jag passade på att hitta på något riktigt mysigt med grabbarna.
Först visste jag inte om jag skulle ta dem till ensjön och bada eller om vi skulle ta och leka i skogen.
Men vädret fick bestämma den här gången. Det var sol, men inte kanon varmt.
Härliga vindar så det fick allt bli skogen. Men innan tog vi oss en promenad till min kära mamma för att jag skulle hjälpa hennes karl med att ta lite bilder som han skulle använda till blocket. Även lite fika som vanligt blev det.

Men allt detta fick gå snabbt för Oscar & Alvin ville verkligen gå till kojan som vi har i skogen.
När vi ändå var hos mamma så gick vi direkt in i skogen då den bara ligger 5 minuter ifrån henne.
En härlig promenad i skogen innan vi kom fram till kojan satt verkligen bra. Även fast jag blev uppäten av alla mygg så var det mysigt ändå.

Väl vid kojan så vart det lek till 110, precis som vanligt. Det vart att plocka blåbär, ha kottkrig, klättra i träd och spring omkring och leta efter stora pinnar. En perfekt eftermiddag med ett lagom tempo.

Men nu är det mys framför tv:n som bjuder på Emil i Lönneberga

Klicka på bilderna för större motiv

 



 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback