Är det fel att blogga om barn?

2010-07-14 @ 11:16:37 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Har läst lite här och där om att det är så fel av föräldrar att blogga och lägga ut bilder på barnen.
Jag förstår dock inte varför det ska vara något problem. För det första så är det upp till föräldrarna och för det andra så kan det vara roligt för barnen att läsa om det när de blir äldre.
För det tredje så kanske andra får lite tips och råd.

Sen får man ju självklart tänka på vad man skriver och vad för bilder man lägger ut.
Men det är ju en självklarhet och tror säkert att de flesta föräldrar som bloggar om familjelivet tänker så.

Så för mig så tycker jag bara att det är positivt att blogga om familjelivet.
Det håller också minerna vid liv. När man läser gamla inlägg man har skrivit så blir man bara glad och kommer ihåg den dagen så mycket mer


Kommentarer

Postat av: Candy

Jag tycker inte att det är fel att blogga om barn, däremot kanske man kan tänka på vilka bilder man lägger ut av sitt barn. Okej, föräldrarna bestämmer, men hur rätt känns det mot barnet att föräldrarna utnyttjar den maktpositionen och lägger ut bilder av barnet på internet? Även om de inte menar illa med det, utan bara tycker det är kul, så kanske inte BARNET tycker det är så kul om fem, tio, femton år.



Vill man bevara minnen kan man ju göra det i ett fotoalbum. =)

2010-07-16 @ 00:40:27
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback