Snart är jag pappaledig igen

2010-08-11 @ 05:38:40 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

En & halv timme kvar. Sen är jag på cykeln och är på väg hem.
Sova ett par timmar, sen blir det att gå upp och börja njuta av två dagars ledighet.
Sen återstår det bara två nätter till sen är jag pappaledig fram till nästa år. Ska bli så fruktansvärt skönt. Visst att börja jobba var roligt, men nu vill jag ta vara på tiden med barnen innan man vaknar upp och har stora barn.
Tiden går väldigt fort. Och det vet alla som har barn. Kan dock inte förstå de personer som har barnvakt stup i kvarten för att festa eller göra annat. En vacker dag kommer ni vakna upp och ångra er. Är det så roligt att festa så mycket? Varför valde ni att skaffa barn om ni inte var mogna för föräldrar rollen?
Men det är upp till er. Jag väljer i alla fall att vara pappaledig så länge jag kan. Låta Oscar & Alvin vara på dagis men också vara hemma hos mig och Elizia precis när de vill.


Idag efter jag har vaknat till liv ska jag ner till staden med grabbarna.
Blir en kort tur, men Oscar & Alvin älskar att åka runt så de vill säkert följa med.
Sen hoppas jag på ett bra väder så man kan grilla lite. Känner nästan smaken av grillat i mun. Så inget regn vill jag se idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback