Gårdagens befrielse

2010-08-31 @ 21:10:06 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Alla vet hur en bobbycar kan låta.
Det är inget vackert ljud för fem öre. Allt man vill är att gå in och låsa dörren när man hör det ljudet.
Igår så fick jag nog av grabbarnas bilar. Det går inte ha ett normalt samtal när man sitter ute och dem åker. Så jag sa att om vi slänger bilarna så får ni en varsin sparkcykel (Något Oscar och alvin har tjatat om ett bra tag att få) Det var inget snack om saken. De slängde bilarna med glädje. Men innan vi slängde dom så fick grannen Britt sin glada hämnd på tidiga mornar. Nämligen såga sönder dom. Ska inte mina barn få åka så ska ingen annan göra det.

Efter att ha kommit hem från affären så åkte Oscar och Alvin på sina nya sparkcyklar till max.
Alltid lika roligt att se dem glada.


Som jag skrev tidigare så har oscar tagit bort sina stödljul på sin cykel.
Gick kanon, han cyklade själv och vi behövde inte ens hjälpa honom. Eller en knuff för att komma iväg var det ända. Men så idag så löste han det hela och kom iväg själv.
Två dagar att lära sig själv att cykla är inte illa pinkat om ni frågar mig.

Alvin däremot är inte så mycket för att cykla. Han springa heldra efter eller bli jagad.
Bilar är mer Alvins grej.





Kommentarer

Postat av: stora dom har blivit mina små pojkar kram på er

2010-09-01 @ 07:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback