Att vara pappaledig med tre barn

2010-08-17 @ 21:24:51 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Herregud, imorgon är det redan onsdag och snart är det en ny vecka och grabbarna ska börja på dagis
efter att ha varit hemma med mig i nästan 9 månader (bortser från sommaren då jag jobbade).
Men efter sommaren sa vi att dem skulle börja gå alla tre dagar i veckan igen.
Så då blir det bara jag och elizia hemma. Inte för att jag klagar på det.
Ska bli roligt att följa hennes framsteg och gå till öppnaförskolan ska bli kanon mysigt.
Men att inte ha mina grabbar hemma kommer kännas tomt.
Värre blir det att höra Oscar säga att han vill vara hemma med mig och inte gå till dagis.
Oscar Det är tråkigt med dagis. Roligt att vara hemma med pappa.
Kommer bli tufft men jag har sagt att de får gå några veckor sen får de ledigt en-två veckor igen.
Barn är bara barn en gång och jag vill ta vara på det när jag nu är pappaledig.

Kan inte kännas roligt för dem föräldrar som vaknar till och inser att de jobbade för mycket och aldrig såg sina barn förens sena eftermiddagen när de nu var barn.
Visst man måste jobba för att få pengar bla bla SKITSNACK.
Jag säger inte att man ska vara hemma i ett år som jag.
Men alla har semesterdagar och att kanske ta två veckor för att bara vara med barnen och låta
dem få ledigt från dagis är alltid ett alternativ.
Visst de finns dem föräldrar som redan gör det. Men det jag ser och läser om folk som vill jobba och absolut inte vara hemma med sina barn gör mig bara förbannad.
Eller dem som är ute och festar i stort sätt varje helg och har barnvakt. Fy fan för dem.

Jag fick nästan 9 månader själv med mina tre barn och jag är pappaledig fram till nästa år
och som ni förstår kommer jag ha alla barn hemma fler gånger under det här året.
Att vara pappaledig i ett år är det bästa jag har gjort i hela mitt liv


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback